RundUmsorgt - The "insurance" for your website

Illustration of a dwarf in defence position

Von 100 auf NULL in 0.005 Sekunden…

Bei einer vernachlässigten Website ist die Frage nicht ob, sondern wann etwas passiert: Sicherheitslücken, langsame Ladezeiten, Fehler und Ausfälle sind die Folge – besonders bei WordPress-Websites.

Veraltete Plugins und Themes sind Geschenke für Hacker sowie Fehlerquellen, die ihre gesamten Seiten zum Erliegen bringen können.

Ist es erst zu spät, kostet Sie eine gehackte oder ausgefallene Website viel Nerven, viel Geld und Ihren guten Ruf!

…Nicht mit uns!

Damit Ihre Website für Sie arbeitet und nicht gegen Sie, gibt es die MaiNetCare RundUmsorgt-Wartung: Wir sorgen für den reibungslosen Betrieb.

Im Fall der Fälle steht Ihnen ein erfahrener Website-Gärtner zur Seite, um Störungen von Ihrer Website so schnell wie möglich zu beheben!

Eine sinnvolle Investition in Ihr Online-Marketing!

"RundUmsorgt"-Wartung im Überblick

  • 24/7 Überwachung auf störungsfreien Betrieb.
  • Emergency support bei Problemen oder Ausfällen.
  • Ein fester Ansprechpartner, der Ihre Website gut kennt.
  • All notwendigen Wartungsarbeiten wie Updates und Prüfungen inklusive Dokumentation.
  • Abhärtung der Website gegen Angriffe.
  • Tägliche Datensicherung, Prüfung der Sicherungskopien.
  • Täglicher Viren- und Schadsoftware-Scan.

120,-

€  / Monat

jetzt beraten lassen

Beispiele von Kunden, die "RundUmsorgt" werden…

Website for a restaurant in Hamburg

Website for Restaurant Saliba

Website for a music ensemble from Hanover

Ensemble Megaphone

Screenshot Flensburg Cemeteries

Flensburg park cemeteries

So schnell kann es gehen: Eine gehackte Website wurde innerhalb weniger Stunden von Google aus dem Suchindex verbannt. Alle Besucher sahen statt der Website nur eine rote Warnmeldung!
Hintergrund: Die Seite wurde von den Hackern mit Links zu Propagandaseiten sowie Schadcode für Besucher infiziert. Aus Sicherheitsgründen werden diese Seiten gesondert markiert und können nicht länger besucht werden.
Neben dem Ärger einer gehackten Website ist die Rufschädigung durch diese Art von “Pranger” immens! Gehen Sie dieses Risiko gar nicht erst ein.

FAQ

Welche Leistungen sind in der Website-Wartung enthalten? Welche Leistungen sind “extra”?

In RundUmsorgt sind Inklusiv

  • Notfall- und Störungssupport während unserer Geschäftszeiten
  • Einrichtung des Monitorings
  • Für WordPress: Regelmäßige Updates von WordPress, Themes und aller PlugIns
  • Andere CMS: Regelmäßige Updates Core und AddOns.
  • Überprüfung der Website nach Updates.
  • Backups (Rotierend 14 tägig)
  • 1 x pro Monat E-Mail Report

Exklusiv

Ihre Website wird 24/7 auf Betriebsbereitschaft sowie einem Befall von Malware oder Viren überwacht.

Treten Störungen auf, werden wir automatisch benachrichtigt. Störungen mit geringem Korrekturaufwand werden von uns selbstständig behoben und sind in der jährlichen Pauschale enthalten. Müssen umfangreichere Maßnahmen durchgeführt werden, werden diese vorher mit Ihnen besprochen.

Regular and verified updates

Your website's software is updated approximately once a month or immediately in the event of serious security vulnerabilities. After each update, the operational readiness of the website is
checked at random. If an update fails, the previous status is restored and a further procedure is discussed. The update of PHP versions is also included. PHP is the programming language of your website and runs on the server's operating system. Regular updates prevent PHP from becoming obsolete, which means that your website can no longer be updated and therefore represents a security risk.

Safety & performance package

This package is a special bundle of technical measures with the two objectives of achieving a short website loading time and hardening the website against external attacks. For this purpose, your website is mirrored on one of our managed servers. The technical details depend on the CMS you use. The following measures are carried out for WordPress

Backup

Your website is backed up once a day. The backup system automatically saves the last 10 backups. Certain statuses can be archived for you on request.

Analysis

The analysis tool "Matomo" (matomo.org), a GDPR-compliant alternative to Google Analytics, is installed and configured on your website. This makes it possible to measure precise analyses of visitor behaviour on your website. Once a month, you will receive a report with the relevant figures as a PDF by email.

What happens if I cancel the "RundUmsorgt" maintenance contract?

The most important thing first: We leave you with an up-to-date and tidy website garden.

If your website was managed on one of our managed servers during the term of the contract, you will receive the complete backup and can use it to switch to any other hoster. We can set up the new environment there on request.

The backup and archive in our cloud storage will be terminated after the contract period. You can receive the last backup status on request.

The Matomo analysis service is deactivated.

All plug-ins, e.g. security plug-ins such as two-factor authentication, which are licenced through us, will continue to run.

However, updates are no longer carried out for these. If you wish to perform updates for these plug-ins, you must purchase the licences yourself. The move is carried out as part of a normal order (see "Hire a website gardener").

Of course, we can also uninstall all modified additional software on request, leaving no traces behind.

What happens if my website goes down or a technical problem occurs?

Your website is subject to continuous monitoring around the clock, seven days a week. Not only is the general operational readiness of your online presence monitored, but also the occurrence of harmful influences such as malware or viruses. This monitoring is carried out using specialised software designed to detect potential threats and irregularities at an early stage.

If any faults or anomalies are detected during this continuous monitoring, we receive automatic notifications immediately. This allows us to react quickly and ensure the integrity of your website. Many of the more common minor faults can be caused by our team can be remedied without extensive intervention.

If you, as a Rundumsorgt customer, observe a fault that has not been reported by our monitoring system, please contact us immediately. During business hours, these faults are treated as a top priority.

Like support in the fair-use model, troubleshooting is included in our maintenance contracts.

For more complex problems that go beyond the scope of standard maintenance and may require more extensive interventions in your website structure or functionality, we will always contact you in advance. Before we take such measures, we discuss the situation and the proposed solutions.

Ist Support im Website-Wartungsvertrag enthalten?

Ja, wir bieten in unserem “RundUmsorgt”-Wartungsvertrag Notfall-Support im Fair-Use Modell an.

Fair Use bedeutet in diesem Zusammenhang:

Für den Fall, dass wir die Website zu 100% betreuen und Kontrolle über die Technik und die Zugriffe haben, ist die Support und Störungsbeseitigung inklusive.

Stellt sich heraus, dass die Ursache von Drittparteien verursacht wurde (z.B. weitere Administratoren oder weitere Dienstleister), berechnen wir Notfall-Support kostenpflichtig mit unserem derzeitigen Stundensatz.

Was sagen Website-Gartenbesitzer?

I am very happy that MaiNetCare took over the support of my website. They helped me quickly and efficiently when my website was blocked by Google for no apparent reason. MaiNetCare not only identified and fixed the problem, but also did everything possible to avoid such disasters in the future.

I was also helped quickly when my website was hacked. The team reacted immediately and fended off the attack. Thanks to their competent and fast help, my website was secure and functional again in no time.

I highly recommend the technical support team for my website. Not only are they extremely professional and knowledgeable, they are also incredibly helpful and friendly. A big thank you to the team at MaiNetCare for their first class service!

Bernadette Kube, singing teacher
Website ansehen