Website-Pflege & SEO

Wenn im Alltag mal wieder alles wichtiger ist als die eigene Website…

Eine ungepflegte Website kann Ihrem Geschäft mehr schaden, als Sie denken:

“Aktuelle News” oder andere verstaubte Inhalte von Anno Dunnemal schaffen nicht unbedingt Vertrauen.

Kaputte Links, defekte Bilder oder lange Ladezeiten lassen Besucher und Google-Bot davonlaufen. Ihre Seite wird im Index abgestraft und verliert an Wert.

Wer seine Geschäfts-Website nicht aktiv pflegt und optimiert, geht respektlos mit der Zeit seiner Besucher um und macht es seiner Konkurrenz unnötig einfach, Kunden abzugewinnen.

Illustration Dwarf upside down in wheelbarrow full of leaves, you can only see the little boots

…wühlen wir uns für Sie durch!

Continuity ist wie immer der Schlüssel zum Erfolg! Es gibt immer etwas zu tun, wenn eine Website Ihr Top-Aushängeschild sein soll.

Wir führen alle redaktionellen-, Optimierungs- sowie Content-Marketing Arbeiten auf Ihrer Website durch. Entweder auf Zuruf oder in Absprache nach einem Content-Plan.

Einfach starten, den Webgärtnern bei der Arbeit zuschauen und sich freuen wie Ihre Website nach oben rankt!

Website-Pflege: Leistungen im Überblick

  • Redaktionelle Arbeiten: Neue Seiten oder Blogbeiträge, Speisekarten für Restaurant-Betreiber, Events, Bildbearbeitung, Verlinkungen, Terminsachen und vieles vieles mehr…
  • Suchmaschinen-Optimierung: Alle Onpage-Arbeiten wie technisches SEO, Content-Erstellung und Optimierungsarbeiten.
  • Erweiterungen: Installationen und Anpassungen wie Kontaktformulare, Newsletter, Eventkalender, uvm.
  • Programmierungen: Datenbank-Scripte, Auswertungen, Excel-Export / Import u.vm.

Sie bezahlen entweder nach Aufwand oder nach vereinbarter monatlicher Pauschale. Ersteres Modell ist unabhängig von Laufzeiten, letzteres ist günstiger bei definierter Content-Strategie und langfristiger Zusammenarbeit.

50,-

€  pro angefangene 30 Minuten (ca. 1 kleiner Auftrag)

jetzt unverbindlich anfragen

Website-BesitzerInnen, die ihre Seiten von MaiNetCare pflegen lassen

Mister Jac.K, sharpening-grinding-polishing

Website for Gasthof Alt Sieseby

Alt Sieseby Inn

Website for a restaurant in Hamburg

Website for Restaurant Saliba

SingASong-Behappy.de

FAQ

Is SEO the same as search engine optimisation?

Ja, SEO kommt aus dem Englischen und ist eine Abkürzung für “Search Engine Optimization”. Auf Deutsch übersetzt heißt das Suchmaschinenoptimierung. Der Begriff SEO hat sich wie viele anderen Englischen Abkürzungen in der IT-Welt eingebürgert. Aber wir können auch SMO sagen 🙂

Weiterlesen

What costs should I expect for search engine optimisation?

Investing in search engine optimisation and content marketing is recommended if you want to permanently increase the visibility of your online presence and receive visitors who are interested in your services or products.

Depending on whether you are a company, an organisation or perhaps self-employed, we offer our search engine optimisation (SEO) and content marketing services flexibly. Our work is always tailored to your specific needs and goals.

Content marketing and search engine optimisation are not one-off tasks, but a cycle that should be carried out for at least six months. Due to this structure, we recommend a monthly quota of hours, but this can change variably or seasonally each month.

We charge for SEO and content marketing as a defined scope of services that are carried out for your website on a monthly basis. You can find the prices for this service on our price overview page

Below you will find an overview of the services included in this hourly quota:

  1. Keyword analysis: The first step to a successful SEO strategy is understanding your target audience and how they search for your products or services. We carry out a comprehensive keyword analysis to identify the best keywords for your website.
  2. Strategic planning for content creation: Based on the keyword analysis, we develop a customised content strategy. This strategy serves as the basis for creating high-quality, targeted content that appeals to your target group and supports your SEO goals at the same time.
  3. Content creation: With the strategy in place, we create engaging and valuable content that not only inspires your target audience, but also complies with search engine guidelines. This includes blog posts, articles, product descriptions and more.
  4. Onpage analysis and evaluation: We carry out regular analyses to ensure that your website is technically optimised and complies with the best SEO practices. This includes checking titles, metadata, user experience and other important factors.

After each cycle, we begin to re-analyse and adapt the strategy to ensure that your SEO efforts are continuously improved and adapted to changing market conditions.

Investing in your future

SEO and content marketing is an investment to ensure that you are better recognised by your target group online. The exact cost depends on your specific needs, goals and the number of hours you choose. There is no contract period, but we recommend investing at least six months of work into your online presence for positive results.

What does the typical process of an SEO project with you look like?

We start by conducting an interview with you and the people responsible for your online presence. We would like to find out more about you and determine the target groups we should address.

In the second step, a keyword analysis and a content analysis are carried out. We then give you recommendations on how we envisage building content and optimising it for search engines. In other words, we create a strategic plan for generating target group-relevant content for your website. The strategy also includes suggestions on how to improve outreach. After all, many streams of visitors are of little use to you if no new contact enquiries are generated for you in the end.

If you agree with the steps, the next few weeks will be spent on implementation. There is no standardised procedure here, as every service provider, self-employed person, artist and company should pursue different paths in order to reach their target group. This phase is divided into the generation of the content and the technical measures so that the search engines can index the new content ideally.

After some time, we measure the results of the measures implemented and take further steps based on the analyses, after which the cycle begins again.

Pflegen Sie auch das Google My Business Konto?

Ja, die Pflege Ihres Google My Business Kontos ist in unserem Leistungsangebot mit enthalten. Google My Business ist essentiell wenn Sie die lokale Suche optimieren möchten. Dabei ist entscheidned, die Inhalte Ihrer Website mit den Einstellungen von Google My Business zu synchronisieren und aktuell zu halten. Gern beraten wir Sie ausführlich über den Ablauf…

Was sagen Website-Gartenbesitzer?

My website could no longer be found on the Internet. But since the friendly MaiNetCare staff revamped my site, my online visibility has improved enormously. The service has been first class and I am now receiving far more customer enquiries. Thank you for the fantastic work and great support!

Jacques Krzizek, application engineer for abrasives in Berlin Weißensee
Website ansehen